تماس بگیرید

سفارش کلی

سفارش جزئی

آشنایی با انواع بسته‌بندی قند

3 دقیقه

قند و شکر به عنوان مکمل‌های غذایی به وفور در فروشگاه‌ها موجود هستند. ظاهر بیرونی و بسته‌بندی یک محصول مثلا بسته‌بندی قند، در جلب توجه مشتری بسیار موثر است. بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان مواد خوراکی و شرکت‌های فعال در حوزه تولید بسته‌بندی، تمام تلاش خود را در راستای ساخت و کاربرد بسته‌بندی مناسب برای محصولات خود به کار می‎برند. در این مقاله با انواع بسته‌بندی قند آشنا می‌شوید.

بسته‌بندی‌های مناسب قند

مقاومت در برابر وزن‌های بالا و عدم نفوذپذیری از خصوصیات مهم و بارز یک بسته‌بندی مرغوب به شمار می‌روند. اشخاص با انتخاب یک بسته‌بندی مناسب از نفوذ هوا و رطوبت در قند و در نتیجه تغییر بافت آن جلوگیری می‌کنند.

قند در اشکال فله‌ای، پاکتی و ساشه تک نفره بسته‌بندی می‌شود. موضوع قابل ذکر اینکه نوع بسته‌بندی بر اساس میزان استفاده و نیاز مصرف‌کننده نهایی تعیین می‌شود. به منظور ساخت انواع بسته‌بندی از اجناس مختلفی همچون نایلون، سلفون و کاغذ کرافت استفاده می‌شود.

پاکت بسته بندی

مقاومت، ظاهر شیک و مصرف آسان از مزایای پاکت بسته‌بندی محسوب می‌شوند. امکان بسته‌بندی قند به شکل تک نفره از طریق نوعی بسته‌بندی تحت عنوان ساشه وجود دارد. این نمونه بسته‌بندی بیشتر برای مصرف در هتل‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها مناسب است.

پاکت بسته بندی قند

پلاستیک ضخیم

جهت بسته‌بندی قند در وزن بالا و یا فله‌ای به پلاستیک ضخیم نیاز است. با توجه به ضروریت عدم بروز پارگی نایلون در اثر وزن سنگین محصول، پلاستیک کاربردی در تولید بسته‌بندی فله‌ای بایستی از ویژگی‌هایی همانند ضخامت بالا، کشسانی و مقاومت کافی بهره ببرد.

سلفون بسته بندی

بسته‌بندی‌های دارای جنس سلفون نیز برای بسته‌بندی قند با وزن‌های متوسط و پایین گزینه مناسبی به نظر می‌رسند. به علت هزینه بالای تولید پاکت بسته‌بندی، این مدل بسته‌بندی بیشتر برای صادرات به کار می‌رود.

چاپ روی بسته‌بندی قند

ظاهر محصول، نوع بسته‌بندی و ترکیبات رنگ کاربردی در آن از جمله عوامل موثر در جلب توجه مشتری هستند. بنابراین استفاده از یک طراحی جذاب و چاپ باکیفیت برای بسته‌بندی محصول نزد بسیاری از تولیدکنندگان به ویژه برندهای ناآشنا اهمیت بالایی دارد.

چاپ روی بسته بندی قند
امروزه با وجود دستگاه‌های پیشرفته و مدرن، امکان ساخت انواع بسته‌بندی در ابعاد گوناگون فراهم است. همچنین شرکت‌های مختلف همانند کیان‌چاپ قادر به چاپ طرح‌های مورد نظر مشتری با کیفیت بالا و در رنگ‌های متنوع هستند.

 چاپ و بسته‌بندی به دو شکل تمام چاپ و چاپ پنجره‌دار انجام می‌پذیرد. در روش تمام چاپ، طرح و اطلاعات دلخواه مشتری در سراسر بسته‌ی محصول با بهترین کیفیت درج می‌شود. اما در شیوه‌ی چاپ پنجره‌دار ، جهت مشاهده محتویات داخل بسته، قسمتی از بسته‌بندی به صورت شفاف و فاقد هر گونه طرح و نوشته‌ای است.

کیفیت قند در ازای بسته‌بندی مناسب

حفظ کیفیت قند به عنوان یکی از مواد خوراکی پرمصرف امری ضروری است. نوع بسته‌بندی در نگهداری از چنین محصولی به دور از رطوبت و نور خورشید نقش مهمی دارد. تولیدکنندگان با انتخاب مناسب بسته‌بندی قند به حفظ کیفیت و افزایش فروش خود کمک می‌کنند.

در صورت نیاز به راهنمایی در زمان انتخاب بسته‌بندی برای محصولات خود با ما تماس حاصل کنید.

این مطلب را پسندیدید؟ آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

امین اشکیانی

امین اشکیانی

امین اشکیانی

من امین اشکیانی هستم. بیش از 20 سال در زمینه چاپ و بسته بندی مشغول به فعالیت هستم. سایت کیان چاپ را برای ارائه خدمات حوزه چاپ و بسته بندی راه اندازی کرده ام و در بلاگ آن سعی می کنم جدیدترین آموخته هایم را با شما به اشتراک بگذارم. خوشحال می شوم نظرات خود را جهت بهتر شدن سایت در بخش نظرگزاری مقالات قرار دهید.
آخرین نوشته ها

بهترین بسته بندی چیپس کدام است؟

بسته ‌بندی‌های سلفونی یا پلی پروپلین، بسته بندی کرافت با یک لایه کاغذ کرافت لمینیت شده
بسته بندی چیپس

مناسب ترین بسته بندی بادام زمینی کدام است؟

فیلم‌های پلاستیکی انعطاف پذیر، کیسه‌های ایستاده، بسته بندی وکیوم، مقوا، بسته بندی شفاف، فویل آلومینیومی، بسته بندی سازگار با محیط زیست، سلفون بسته بندی
بسته بندی بادام زمینی

معرفی بهترین مدل بسته بندی اسکاچ

سلفون بسته بندی صدفی، روکش سلفون همراه نقطه چین‌های مخصوص برش، لفاف‌های بسته بندی و همچنین نایلون و سلفون لبه چسب دار شفاف
بسته بندی اسکاچ

بهترین بسته بندی خیارشور کدام است؟

کیسه‌های پلیمری انعطاف پذیر، کیسه‌های خلاء مهر و موم شده، لیبل حرارتی بطری، بسته بندی وکیوم، لیبل لب چسب دار، لمینت درب ظروف پلاستیکی، لیبل حرارتی
خیارشور بسته بندی شده

معرفی مناسب ترین بسته بندی دمنوش

جعبه‌های مقوایی، جعبه های کارتنی، قوطی‌های فلزی، ساشه ها از جنس کاغذ کرافت، فیلم‌های متالایز یا لمینت‌
دمنوش بسته بندی شده

آشنایی با انواع بسته‌بندی صابون

سلفون بسته بندی و نایلون بسته بندی
بسته‌بندی صابون

آشنایی با انواع بسته‌بندی قند

پاکت بسته بندی پلاستیک ضخیم سلفون بسته بندی

معرفی انواع بسته بندی تخمه

لفاف‌های سلفونی پاکت‌های پلاستیکی پاکت‌های کاغذی
بسته بندی تخمه

معرفی بهترین بسته‌بندی شکر

بسته‌بندی‌های پلاستیکی بسته‌بندی‌های زیپ کیپ بسته‌بندی‌های کاست دار
انواع بسته‌بندی شکر

انواع چاپ روی سلفون؟ کدام بهتر است؟

دستگاه‌ چاپ فلکسو دستگاه چاپ هلیوگراور چاپ سلفون سیلک چاپ دیجیتال سلفون
چاپ طرح کفش دوزک روی سلفون